torsdag 8. desember 2011

Hm, tja, vet ikke helt jeg...........................

Utrykk som  "slapp av, der blir jul allikevel", at det blir jul uansett det vet jo alle selvfølgelig, men hva slags jul blir det om ikke mamma og pappa for gjor alt de de alltid har gjort av forberedelser, det ungene er vant med at de voksne gjør. Unger tenker ikke slik, de vet bare at jul er ei fin tid ,med masse koselig, juletre, gaver, gode lukter, ekstra godt mat, masse gotteri og alt som hører med. Men hva med de som ikke får til alt dette, de som ikke kan eller har råd,greit når man er voksen, hadde jeg hadde bare meg, vært helt alene, ja da hadde jeg nok helt sikkert droppet alt som hadde med jul og reist til sol og varme, selvfølgelig kan man det med familien også,men for første gang på mange , mange år så GLEDER jeg meg til jul.
Hvorfor tenker du nå, de som kjenner meg vet et jeg ikke er spesiellt glad denne tiden og må nok innrømme at jul i sol og varme , i Dubai var bare så herlig,men samtidg litt uvant. Mia trodde jo en stund at jul var grønt gress,badebasseng og da vi kom hjem igjen det ene året og hun ville ut .... i bleie og støvler, ut i full fart, i januar og mange -grader,over 20 faktisk, wow, da skulle du sett de øynene, store og blanke........"vil bade jeg mamma,brrr, kaldt............................ja selvfølgelig, med masse,masse snø og mange minuser,men sånn er det. Det er jo her vi bor, langt mot nord,det er vinter og kaldt og det er jo faktisk koselig med en hvit jul også da.
Men det rare er at jeg i år ikke har fått ordnet noenting til jul, ikke bakt, ikke sendt julekort, ikke vasket, ikke noe har jeg gjort....................................men det BLIR jul sier alle til meg og JA det gjør det. JULA er her snart.. jepp den kommer i full fart og jeg får vel ordnet det meste med veldig god  god hjelp av mine kjære og venner.
Men det som alle sier at :"slapp av, jula kommer uansett" selvfølgelig gjør den det, vet det,men jeg kan si at alle som har sagt det til meg ville tenkt akkurat det samme som meg nå når de har familie, DET ER mye å ordne før jul, det er mange å huske på og noe av det værste er å glemme noen, iallefall et forventingsfullt barn.
Men joda når dette er sagt  så kommer jula og denne jula skal vi kose oss, stress orker jeg ikke,sånn er det bare og ikke kan jeg heller, skulle det bli at noen glemmes så får vi ordne "overnyttårgaver" tror jeg.
Jeg sitter jo her relativt nyoperert etter en stor hjerneoperasjon, det er mitt hode og det vil jeg skal være i orden i mange år til, tar ingen sjanser nå og jammen tror jeg at jeg endelig har skjønt mitt eget beste!!
Jeg slapper av, koser meg,kjeder meg nok litt og er LAT,fyrer i ovnen og joda, jeg småpusler litt inniblandt, men alt gjøres sakte og med mange pauser.
Ønsker alle en koselig førjulsdag og sender mange varme klemmer. ANita

2 kommentarer:

  1. Alle du skulle glemme Anita kjenner deg , så ikke tenk slik . Den beste gaven vil jeg tro , er at du nå tar det med ro , og blir helt frisk igjen !! Jeg er ialla fall kjempeglad for at du " girer " ned og tar livet med ro , enda en tid !!! Husk og vit at det er mange som er glad i deg !!!!
    Beundrer din omtanke til alle , til tross for situasjonen du er i nå !
    Første rekke: deg og din familie ......andre rekke : alle andre !! Og du , jeg tror hund og katt er glade for at matmor bare slapper av sammen meg seg :)!!
    Venneklems fra Anita F <3 !!

    SvarSlett
  2. Hei Anita.Du behøver ikke å ha dårlig samvitighet om du ligger på sofaen for du skal ta det med ro. Jeg ligger på sofaen i dag det er godt, men jeg tenker på det jeg skulle ha ordent. Det er vell ingen trøst for deg, men det kommer en jul til neste år også så kansje du er bedere da får vi håpe på.Ha en god dag anita. Klem Mamma.

    SvarSlett