tirsdag 6. desember 2011

Så rart, ja for jeg synes faktisk det..............

Det å tro at man klarer alt på en måte, det å ikke ville bry andre fordi alle andre har jo også mye å gjøre. Da er det faktisk ikke så lett å spørre om hjelp, selv om jeg nå faktisk bare må, om jeg vil eller ei,spørre om hjelp.....,men det sitter langt , langt inne og den følelsen av å være litt sånn pinglete...den er megavanskelig å slippe og ikke bare det, men det å bevise at jeg kan, ikke for alle dere, MEN faktisk for MEG SELV.  Jeg er meg, og for å komme igjennom alt dette styret så har jeg satt meg mange delmål eller mer som jeg tenker i mine tanker: det er så utrolig mange hinder når man blir syk,MEN de skal jeg komme over  STEG for STEG og ..... JADA , jeg innrømmer at selvfølgelig ønsker at at gikk mye, mye fortere, så jeg kunne gjøre masse og mye på en gang. Men sånn det er nå så er FAKTISK nesten hver dag en form for fremgang og det er disse Go`dagene jeg må ta vare på, for jeg tror inni hodet mitt at: WOW, nå er formen bra, nå kan jeg gjøre noe, yess, nå går alt den rette veien, juhuuu, jeg vil ut, jeg vil kjenne den kalde lufta, se opp på en nydelig blå himmel, se skyer, lyset og ja helst alt på en gang...........og ja akkurat sånn følte jeg det igår.
Å sitte i en en go`stol eller ligge i senga og tenke er kanskje ikke så slitsomt,da virker alt så enkel liksom, men det å utføre alt............................jammen har jeg fått meg noen overraskelser gitt og det er nok ikke av disse gode overraskelsene,men neida, en god dag kan fort bli til mange dårlige hvis jeg ikke tar vare på de gode og er i ro. Føle meg lat,men er visst ikke det som er ordet sier mange, ordet er visst REKONVALSENT, hm et kjedelig ord,men vil heller si at jeg prøver å SKYNDE MEG SAKTE Å BLI FRISK jeg:-).
Men kom ikke her å si at det er moro å ligge i senga i andre etg. alene og se ut av vinduet på sola som farger himmelen i nydelige farger og jeg ikke har sjans til å få tatt bilde, fordi fotoapparatet ligger ned og bare jeg er hjemme, så hva gjør jeg da.......................hm, ok da, skal ikke irritere meg,men tenke at snart, snart lille meg, snart er du i full fart , opp og ned trapper,ut og inn av huset og kan knipse alt jeg vil................om en stund, jada, bare vent................ og den følelsen av å alltid være lat,den jobber jeg no`gæli`hardt med, sitter bare til pynt, som en prinnsesse . Ha ha ha ha, jommen sa jeg prinsesse, prinsesse Skinhead måtte det bli da:-)), og huff a meg, ville nok satt hele slottet på hodet jeg trur jeg,tjhihihi.
Jaja, iallefall, det jeg egentlig skulle si da jeg begynte i dag, var at jeg følte meg liksom så frisk og rask her innenfor husets vegger i går og følte at jeg "måtte" på butikken å kjøpe noe, som sagt så gjort,vi dro og den første jeg møtte var en av naboene som jeg ikke hadde snakket med på en stund og jeg er ikke den som sier lite kan du si,tiden gikk og jeg hadde bare to maripangriser i kurven der vi stod og skravla, skravla og skravle og JA herregud , det var godt å komme seg ut en tur og skravle og se noen andre,MEN trodde ALDRI at jeg kunne bli så sliten at jeg knappt skulle klare å gå ut av bilen da vi kom hjem og måtte sitte en stund å planlegge hvordan jeg skulle orke å komme meg inn igjen,men det gikk det å vettu................................vrang og sta og da jeg toppet gårdagen med å blogge litt så ble det plutselig veldig veldig godt å finne senga si ,men den trappa opp,jøss noen ganger er den sååååååååååååå lang,må være noen som har lagt til noen ekstra trinn av og til........
NY dag i dag,ikke helt toppers enda,men dyna er varm og så får vi se hvordan dagen blir tilslutt. Ha ne flotters dag alle sammen. klemmer fra meg

3 kommentarer:

  1. Urolig " kråka " de Lux :)!!! Tenk på at det kun er en snau måned siden de var inni hjernen din så du har jo ikke vært igjennom en liten sak heller da !!! Har'n mauer i stumpen , ja så har'n det :)))! Du er ikke sann ....vet ikke om jeg skal le eller gråte, du er jo helt herlig !! Utbyttet i går ble jo en laaaang prat , og to gode marsipan griser .....! Skal ikke kjefte på deg , det nytter jo ikke , men guri Malta hvor lyst jeg har :D !!!
    Humør og energi har du overskudd av , det er helt sikkert :))))) !
    Stor marsipan klem til " propellen " fra Anita den eldre :))))))!!!
    Hihi .....! Stor marsipan klem fra til propeller

    SvarSlett
  2. Sløyf den siste setningen ....borte ble den , men dukket opp når jeg hadde sendt !

    SvarSlett
  3. Stabeis!!!! Men jeg er full av beundring lell...
    Som din private sykepleier BEORDRER jeg rumpa di i en stol til du får litt overskudd igjen! Og det betyr ikke at så fort du er bitte-bitte-bitte litt ovenpå så er det ensbetydende med at du skal ut og slite deg ut!!!

    SETT DEG!!! SLAPP AV!!! PUST!!!!

    Klem Hege!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett