lørdag 27. august 2011

"Hoppet" ikke akkurat ut av senga idag.....................

Gikk litt smått idag gitt, enda en dag som ikke startet så knirkfritt. Eller jo ,nå jug jeg litt,for knirker i en "gammel" dame det gjør det jo, men ta alle knirker som tegn på at det faktisk er litt liv i en stiv kropp, en kropp som helle vil være i full fart ,høyt og lavt enn å lure på hvordan den i alle verden skal komme seg ut av senga og opp.
Men må jo se litt lyst å livet , hjelper da ikke noe å bli liggende, ingen blir ved noe bedre av det. Så samler kroppen og tenker at snart farer jeg rundt i en rasende fart, vel det var jo litt å ta i kan du si,men en ting er i orden og har alltid fart på seg og vet at der har jeg flere som er enig med meg...Kjeften går, og den går fort og uten den vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Om kroppen streiker så vet jeg at, eller tror at både kjeften og hodet har jeg på rett plass og akkurat det er jeg glad for i dag, for systemet vi må inn i da slikt skjer,det er et merklig sted må jeg si. Den dummeste kommentaren jeg noen gang har fått, den glemmer jeg aldri,den sitter godt, men da jeg ut av kontoret etter en avtale går, sier saksbehehandler som nesten meg målløs får og det er ikke lett skal jeg si,men de ordene var helt utrolig: "Du, neste gang du kommer til en avtale så bør du tenke på at , at du ikke ser så bra ut som du gjør nå".....................WOW, hva tenker noen som sier sånn,ingen vil vel vise seg sånn, vi vil jo så gjerne føle oss bra selv om vi har en dårlig dag og ikke visste den personen at, jeg hadde to timer på badet hatt før jeg klarte å ferdig bli sånn at jeg iallefall hadde klær på meg og det å kle seg er ikke bestandig like lett, det tar så utrolig lang tid rett og slett. Den følelsen av å kunne føle seg litt bra, føle at ingen ser at man har det vondt i dag, den er så utrolig god ,og da kan man lurer på hvordan noen kan tenke å si noe sånt. Trenger da ikke late som om jeg er syk,VIL HELLER LATE SOM JEG ER FRISK OG RASK OG KAN GJØRE ALT JEG GJORDE FØR.
Man hører mye rart når man blir syk og innom masse etater må,men nå må noen snart tenke på, at om man blir syk og masse skjer, så slutter vi ikke å høre, tenke og se, man blir  ikke dum og en ting skal jeg si, at jeg er glad jeg er vrang og sta som få, for ellers ville det ikke gå.
Jeg er sosial og elsker å se andre og være der det skjer, men må jo innrømme at jeg ikk klarer å henge med på alt mer, men hvem har sagt at man må inne være fordi man er syk, nei det er misforstått psykologi, det å komme seg ut på kino, pub ja hvor jeg måtte ønske å gå, det kan gjøre dagen så innmari bra,og joda sliten det blir jeg og dagen derpå er kanskje ikke så god, men gjett om jeg koste meg ute blandt andre, litt pyntet og i høyhelte sko............... at jeg ikke er særlig bevegelig og problemer med å gå dagen derpå,, det gjør ikke noe det, det gjør ikke noe om det er en dag med mye smerte... jeg så andre jeg ikke hadde sett på lang tid, hadde det jo så koslig . Så hvorfor må jeg alltid forsvare for andre hvorfor jeg i det hele tatt kan være ute på noe, jeg er den samme innimeg , har bare vært litt uheldig på min vei, fått en sykdom jeg ikke ville ha og neimen om jeg vil at noen andre denne utspekulerte sykdommen vil ha. Men som jeg har sagt hundre ganger før, jeg er meg selv og gjør som jeg vil, hva det koster meg av krefter og vondt, DET ER DET VERDT skal jeg si, heller en dårlig dag spør du meg enn å sitte inne å gjemme seg.
Så de som slenger med leppa og sender rundt alt de vil si, hva de mener om andre har faktisk ikke noe å si, de vet overhodet ikke hva de snakker om . Snakk og rør så mye de vil, de er de store taperne i livet spill. Alt er mulig,det er faktisk det,men det krever vilje , vranghet og masse tålmodighet,det vil ta tid,men en gang er vi vel alle litt heldige, SÅNN ER DET BARE
Og vet du ha, det regner , hagler og er grått idag, men tror faktisk at denne dagen allikevel blir bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar