lørdag 22. oktober 2011

Det låter jo sååå bra i dusjen

,MEN neimen om det er like fint å høre at jeg synger da jeg kommer ut fra dusjen,rart det der altså. Men noen har sagt at man skal synge med den stemmen man har ............så hvorfor ikke ta en liten runde med SingStar.............haha, nei du får jeg til svar da jeg prøver å få med de andre..."da går jeg ned å legger meg altså", " det låter ikke så innmari bra da du synger mamma og det vet du". Jooooo, sant det,men det er da bare for moro og jo dårliger stemme jo mer moro er det jo,men neida, skal jeg få synge og være en singstar så må jeg nok vent til de andre sover søtt,tjihihi.
Men sitter da her å skriver og koser meg med en strawberry daquiry og lurer på om jeg har noe lurt og fornuftig å komme med,hm tja, jo,er ikke helt sånn i skrivemodus i dag faktisk,MEN hodet er relativt fullt og masse som skulle vært luftet og kanskje noe som ikke bør luftes,men noen ganger tror jeg faktisk at noen har godt av å lese og kanskje bruke litt tid på å fordøye det som blir skrevet,selv om de kanskje ikke liker det. Jeg er av den meningen at alle fortjener en ny sjans eller en ny mulighet til å vise at de står for noe, jeg er også av den meningen at alle skal ha lov til å ha sin egen mening,kjedelig om alle var like og likte det samme,men som sagt, noen trenger litt mer tid enn andre for å vurdere,tenke,vurdere igjen og så kanskje komme til en konklusjon som de selv også kan bli overrasket over. Men er det noe som er så finurlig med oss alle,vi kan stadig overraske og vise en side som ingen før har sett og ofte er det en god side.

Noen liker at man er rett på sak,andre vil helst gå litt "rundt grøten", bruke mange omveier før de får sagt det de egentlig mener,eller later som de mener og de som er som meg har vel en tendens til å si som det er,veldig rett på sak,kalle en spade for en spade,like greit å si det uten omveier,selv om det noen ganger kan såre noen. Det å være rett på sak handler ikke om å såre noen,men noen ganger om å åpne øynene til andre, for det trenger vi alle iblandt, hender vi blir litt trangsynte alle sammen tror jeg og det hjelper faktisk av å til å høre det fra andre.

En annen ting som er minst like viktig,eller om ikke mer viktig............det er å gi gode tilbakemeldinger der man mener det, gi ros der det fortjenes,det kan bety så utrolig mye for den som får det. Er ikke så mye som skal til,en liten klem,en klapp på skuldra , et lite blikk eller et smil,det kan gjøre dagen til en dag så fin,oppmerksomhet som varmer langt inn i sjelen din . Noen ganger er det nok å bare høre noen si " i dag ser du bra ut ,er formen fin", det gjør godt skal jeg si, i stedet for det de fleste pleier å si: " er du ute da, trodde du var syk jeg,du ser da ikke dårligere ut enn meg" , da svarer jeg at joda jeg er ute jeg,men at de tok meg et par timer for å ordne meg, dusje ,klær og alt som hører til, tar så utrolig mye lengre tid enn det jeg vil. Men slik er livet mitt blitt og da må jeg bare snu litt på alt som ikke er som før, finne andre måter å gjøre det på,selv om tiden går og alt vil sakte gå. Det går på en måte,må jo det,vi har alle muligheter,vi må bare se.
Galgenhumor er noe jeg faktisk må ha, vet at noen ikke liker det,syns det er for direkte og litt ekkelt,men galgenhumor redder mange,det handler om å gjøre en trist situasjon til noe mindre alvorlig på en måte, mang gjør faktisk litt narr av seg selv og sin situsjon,men det er faktisk viktig å kunne ta seg selv litt uhøytidlig av og til. Skal jeg begynne å gråte da all sausen i kjelen havner på veggen når jeg visper ,jo selvfølglig er det av og til litt håpløst og jag kan føle meg litt oppgitt,men se for det hele situasjoen a, kjelen var full med saus,men etterhvert så er det mer saus på flisene bak ovnen,så hva gjør jeg da? Jo start på nytt igjen, for pokker, jeg SKAL lage saus,NEMLIG..........
De som ikke liker det jeg står for,skriver eller tuller med, de får bare la være å lese . De som liker det,de blir med videre.........tror jeg..................

Jeg er den jeg, sier som det er, vil alltid være slik,sånn er jeg..................

2 kommentarer:

  1. Jeg blir mer enn gjerne med videre, Anita!!! Jeg digger det du skriver- så rett fra levra som det går an! Vi ses om noen timer:))) Gleder meg!

    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Hei Hegemor
    Ja blir kos å se deg,gleder meg,klemser

    SvarSlett