onsdag 26. oktober 2011

En rar dag................................

Dette har vært en rar dag,på en måte da,mine dager er jo litt rare de og som Mia bruker å si: "mamma,du er rar du...på en god måte". Når det blir sagt sånn så er det egentlig helt greit å være litt rar syns jeg,jeg kan jo ikke være en annen enn jeg er.
Dagen i dag startet litt skeivt kan du si,men det bestemte jeg meg for å gi blaffen i,med fingre som gjorde akkurat det de ville,ingenting og en fot som bare ville stå rett opp og,ikke lett å få på seg sko da gitt,men etter hvert så ga det seg litt. Men hadde ikke tid til å vente på at denne kroppen i nogenlunde normal modus skulle gå, så da bestemte jeg meg at jeg skulle sette en bolledeig,som sagt så gjort så gjorde jeg det,men resultatet ville du nok ikke se,for da fingrene krangler så faller alt jeg tar i rett og slett ned,tror faktisk det eneste det gikk bra med var deigen og godt er det. Satte dem til heving og skulle pensle dem,ja da ble det egg alle steder og ikke der det skulle bli og da de skulle stekes ,slo jeg på ovnen,men glemte noe vesentlig,satte på tidsuret så jeg  jeg ikke skulle glemme meg,men tjhihih så var det det jeg egentlig ikke burde si, tror du jeg hadde satt bollene i ovnen i,nei den var tom og tiden gikk,ble iallefall ikke brente boller vi fikk. Lo litt av meg selv ja,satte klokka på nytt igjen og jammen husket jeg å sette bollene inn,de sto der og fikk en farge så gyllen og fin,gode ble de jammen meg,kan du tro jeg spiste og koste meg. Å burde kanskje være litt stolt for det var ikke mer som falt ned,jo forresten,jeg løp litt imellom kjøkken og hobbyrom og godt var det at den ene flaska med maling som jeg  dytta ned bra bordet, var tom.
Gikk opp for å rydde litt,stablet og flyttet på,men der måtte det også litt i surr gå,tror du det jeg stabla ville stå, ånei,noen ganger lurer jeg på on det sitter en liten fyr med røde djevlhorn på skulderen min,bare for å erte og gjøre dagen litt ugrei blandt,men det er vel ikke sant.
Fikk da ryddet littegrann eller skal jeg si at jeg flyttet litt rot fra hit til dit,men føler da allikevel at jeg fikk ryddet litt,en ting er jeg sikker på,at jeg hardere til verks må gå,må nok fjerne litt,ja gå til det skritt og kaste litt.
Så var det det jeg gjorde som ikke gikk så bra,med min kropp så vrang og ugrei så er vel ikke det å flytte et stort skal alene noe for meg,men sånn jeg er så må jeg prøve alt og det kunne gått om det ikke var for at skapet var så høyt og døra så lav,det var da jeg tenkte: gjør døren høy,gjør porten bred,men neida det ville visst ikke skje,men belive it or not, jeg klarte å fikse det, skapet kom dit det skulle men det kan jeg ikke si, for gubben blir nok ikke på med da si innmari blid. At ryggen er litt ugrei og armen i streik hva gjør vel det,jeg fikk gjort det jeg ville og er fornøyd med det og hvem skulle jeg be om hjelp fra,var da ingen hjemme og jo ,selvfølgelig, min lille hund tok jo et tak og hjalp meg litt,hihih den løgnen var mer en hvit........................
har nok vært litt hyper idag,tenker vel på det som nærmer seg og onsdag om to uker på denne tid,er jeg operert og ferdig..............

3 kommentarer:

  1. Kan ikke beskylde deg for å ha "bolle i ovnen" da, Anita!! Ha, ha, HAAAA!!!! Hvor tar jeg det fra!?? Men du tar jo det meste med et smil, og har evnen til å le av deg selv også! Stå på!!!

    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Hahaha,bolle i ovnen liksom ja,er nok ferdig med det jeg ja,hihihi

    SvarSlett
  3. Herlige og ærlige Anita , må vel du kalles :)! Snakk om å være possitiv !
    Bolleklem fra AF :)

    SvarSlett