tirsdag 25. oktober 2011

Skulle rydde,det var det planen var..........

men finner jo plutselig ting jeg ikke på lenge har sett,visste jo at de lå et sted,men har ikke hatt brukt for det på lang lang tid ,derfor har det ligget til jeg fant det nå og jammen kan man av slik rydding mange gode minner få. Det er vel nettopp derfor det faktisk kan ta litt tid når man skal prøve å rydde og egentlig kaste det man ikke bruker mer,men da er det hjertet og ikke øynene som ser. Og selvfølgelig så kan vi ikke kaste alt,noe vil om mange år ha en historie som kanskje noen vil ha gjenfortalt.
Det er ikke lett å rydde,eller jo ryddinga går greit,men så kommer det, man må velge og faktisk få noen i søppelsekken ned,er det ikke brukt på lang lang tid,å tror jeg den tingens tid for lengst er forbi
. Men noe må reddes og tas var på,alt kan da ikke i søppla gå og noen minner skal vel ungene våre også med seg få,MEN noe kan faktisk i søppla gå,vi kan ikke spare på alt og ta vare på.
Her er noe av det jeg fant som fikk noen gode minner frem, det minner om Mia som liten Champdanser ble og drakktkjøpet som ende med et  vennskap som vil vare livet ut,tenk at slik er livet,litt tilfeldigheter og plutselig treffer man en menneske man blir så glad i,den gode damen som heter Heidi. T-skjorta gir minner tilbake til da Maren,Mari og Mia danset trio og vi mamma`r var de store fans og ville vise det,man må jo bare være stolt av disse 3. Den blå som blinker av mange steiner på,den vil vel i mine tanker i historien gå. Den drakta ble for meg helt spesiell,har jo laget den selv og hvor mange steiner den på seg har,det er mange skal jeg si og jammen tok det nok litt tid, men jentene hadde i den dobbeldrakta ei utrolig fin tid,De SMå Blå som vi og andre kalte dem, men denne drakta kommer aldri ut fra mitt hjem.Den må jeg bare ta vare på,en plass i glass og ramme skal den få. De var jo faktisk på tv med den,de ble intervjuet av Sportsreyen da de 8 år var,fikk mange rare spørsmål og jammen hadde de også noen søte og artige ord til svar.
Jeg er nok litt sånn frem og tilbake idag,eller on og off,kan du si. la meg kl 0400 og stod opp igjen da klokka var 0700,kan vel nesten si at jeg var innom senga for å snu. Lite søvn er ikke bra,det er ingen tvil om det,og vet at det er viktig for at vi skal ha det bra,at kroppen skal fungere og gjøre som vil vil,men det å sove, det er noe av det som er vanskelig for meg og av og til så får jeg det bare ikke til, hvor mye jeg enn vil. Det er iallfall bedre å gjøre noe da,,for å ligge i senga i timesvis og snu seg hit og snu seg dit, for så å gjøre samme om og om og om igjen,det hjelper ikke noe på søvnløsheten.
Tror jeg skal være glad for at jeg er litt krativ og har noe å finne på,både på dagtid og natt får da får jeg iallefall tiden til å gå, og jammen blir det noe av det jeg finner på,en gave som noen kanskje itl jul kan få.
Og dit går det fort ja,huffameg, vet ikke hvordan alt blir før jul jeg,føste får jeg ta den tiden jeg skal på sykehuset ha,så får jeg se hva resten av dette året blir av. Hovedsaken for meg nå,er at alt i forbindelse med opersjonen og tiden etterpå skal gå bra, jula den komme vel uansett den og det ordner seg vel som det alltid gjør.

2 kommentarer:

  1. Så fin bloggen din ble med den nye skrifta, Anita!!
    Ryddig er et prosjekt som jeg ikke bruker mye tid på. Finner jeg noe jeg ikke brukte i fjor (les:klær) bruker jeg det sikkert ikke i år heller. Da får søplesekken det plagget. Men mange ting har en viss affeksjonsverdi- de får bli hos meg også!!!

    Ønsker deg gode dager fram mot operasjonen! Og jula kommer hvert år- men nå er det helsa di som kommer først!!!

    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Julen kommer og julen går .....det mest viktige er at du bra Anita !!!!
    Neste jul blir knall, det er jeg sikker på :)!!
    Tenker på deg jeg ! Klem fra AF ....!

    SvarSlett